2012. október 3., szerda

A kezdeti lépések

Ezt a blogot főleg magamnak hoztam létre, azért, mert meg szeretnék tanulni rajzolni, és nyomon akarom követni a tudásom alakulását.
Tegnap megvettem Betty Edwards - Jobb agyféltekes rajzolás című könyvét, sok jót hallottam róla, de egy kissé még szkeptikus vagyok. Állítólag már öt nap tanulás után is jelentős eredményeket lehet elérni, hm, kíváncsi vagyok.

Tanulás előtt három rajzot kell készíteni, hogy fölmérjük a jelenlegi művészi képességeinket. Ez fontos lépés, írja a könyv - "Nem szabad elmulasztani azt az élményt, hogy egy igazi emlék maradjon a kezdetről, amit majd össze lehet hasonlítani a későbbi rajzokkal. (...) A rajzok felbecsülhetetlen segítséget nyújtanak a tanítványoknak, hisz láthatják, érzékelhetik a saját fejlődésüket."

Nos, én pontosan ebből a célból hoztam létre ezt a blogot, mint ahogyan már az elején írtam.
Bízom benne, hogy mások is okulnak majd belőle, vagy akár Ti is csinálhatjátok velem együtt a gyakorlatokat, ha van kedvetek és időtök. Itt fönt van a könyv teljes egészében: http://hu.scribd.com/doc/61847079/Betty-Edwards-Jobb-agyfeltekes-rajzolas-1

Tehát.

Tanulás előtt, mint írtam, három rajzot kell csinálni, egy önarcképet, a kezedet és egy személyt, emlékezetből lerajzolva.

Ha elkészültél, dátumozd meg, szignózd, írd rá a kép címét, és tedd egy mappába. Vagy vegyél egy vázlatfüzetet (én abba rajzolok pl.)
Akár azt is leírhatod, mi volt a legnehezebb, legkönnyebb rajzolás közben, mit élveztél a feladatban, stb., szóval az észrevételeidet, később ezek nagyon érdekesek lehetnek.

Ez az első lépés, jelenleg én az önarcképet csinálom, majd ha kész lesz, akkor feltöltöm ide, a blogba :)

Várom az észrevételeket, tapasztalatokat, Nektek bevált-e ez a módszer? Ki fogja velem együtt csinálni?


Egy lelkes kezdő :)

2 megjegyzés: